Træningstips der virker

  1. Først og fremmest: følg vores træningstips. Det er det bedste tip, vi har.
  2. Arbejd altid efter lineær progressiv træning – ligegyldigt hvilken form for træning, du laver. Det handler om at blive ved med at lave de samme øvelser og blive bedre og bedre til dem. Læs alt om progressiv træning her.
  3. Hvis du vil være bedre til bænkpres, så træn din ryg.
  4. Squat, squat, squat. Alle atleter vil få glæde af at squatte. Det er kongeøvelsen inden for styrketræning og almindelig træning. Bliv klog på squat her.
  5. Leg som var du et barn. Kravl i træer, spil tennis, kast med bolde, leg fangeleg og så videre. Det holder din krop atletisk og frisk. Laver du kun konditionstræning eller styrketræning kan din krop blive stiv og tung. Lidt leg løsner op.
  6. Gør alt, hvad du kan for at holde din motivation oppe. Motivation er uden tvivl den vigtigste ingrediens inden for træning. Du kan træne nok så forkert, men hvis du holder motivationen oppe skal du nok se en form for resultater alligevel. Og hvis du træner rigtigt med den rigtige motivation, kommer resultaterne hurtigere, end du kan nå at æde et glas fiskepiller.
  7. Find ud af, hvad du gerne vil. Du kan ikke blive Tour de France-rytter og Mr. Olympia på samme tid. Vælg den vej, der passer dig bedst.
  8. Spis korrekt. Er du i tvivl, kan du jo starte med at læse vores kostråd.
  9. Brug enorme mængder energi på din form og holdning, når du styrketræner. Om du løfter korrekt kan betyde forskellen på 75 kg dødløft og 150 kg dødløft.
  10. Opvarmning. Ligegyldigt om du løber 10 km eller squatter 100 kg, minimerer du risikoen for skader med god opvarmning, samtidig med at du optimerer dine muligheder for at præstere godt. Opvarmning til styrketræning er beskrevet i denne artikel.
  11. Pas din restitution for pokker. Din krop skal have tid til at slappe af og komme sig over strabadserne, før du smadrer den igen. Din træning ender med at få negativ effekt, hvis du ikke passer på dig selv og få dine otte timers søvn hver nat.
  12. Drop maskinerne. De fleste maskiner træner isolerede muskelgrupper, som dine skuldre, din brystmuskler eller lignende. De træner ikke flere muskelgrupper på én gang, og flere muskelgrupper på én gang giver bedre resultater. Læs her hvorfor.

En kommentar til Træningstips der virker

  1. Jacob sandberg skriver:

    Hej liftandrun
    Fed side, den bedste jeg har fundet indtil nu inklusiv de mange amerikanske mfl
    Klart mest overskuelige og praktisk anvendelige træningsprogrammer jeg har fundet til nu, tak
    Jeg har et par spørgsmål til jer..
    Er der en grund til Ikke har et High pull, powerclean eller ligende med i jeres programmer ?
    Kan alm mavebøjninger på 45 grader bænk være lige så gode som leg lift/abwheel ?
    Mener I stadig at det kan betale sig at tage kreatin også ?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.