Tips til motivation

  1. Plain and simple: Kom af sted. Du får ikke en mere awesome krop af at sidde derhjemme sammen med mazarintærten.
  2. Den vigtigste ingrediens inden for træning er uden tvivl motivation. Motivation krydret med lidt motivation og med motivation på toppen. Find ud af, hvad der motiverer dig. En flottere krop? En stærkere krop? En krop, hvor du kan spise, hvad du vil?
  3. Find dig et mål. Hvad vil du gerne opnå? Løfte 100 kg bænkpres? Løbe 10 km på en time? Sæt dig et mål og kæmp for det mål. Så kan du altid finde et nyt mål, når du har indfriet det første.
  4. Lær at elske din træning. Få en god teknik, når du løfter eller løber. Mærk, hvordan kroppen arbejder optimalt, og bliv motiveret af at optimere dig selv og træning. Hvis du kommer til at elske din træning, er du allerede foran 95 procent af alle danskere.
  5. Undgå at blive fanatisk omkring træning fra den ene dag til den anden. Vejer du for meget, og stopper du pludselig med at spise, så finder du ud af, at det er pisse hårdt og umuligt. Sæt nogle realistiske grænser op for dig selv. Start med at skifte almindelig sodavand ud med light sodavand og rulletrappen ud med trappen. Det er en start. Derefter kan du langsomt bygge på.
  6. Find en rytme, der passer ind i din hverdag. Har du først fundet en god rytme, så vil det også føles naturligt at komme af sted. Om det så er træning søndag aften, tirsdag morgen og fredag morgen eller lørdag middag, mandag nat og onsdag morgen er fuldstændig ligegyldigt. Bare du finder en god træningsrytme.
  7. Få dig nogle gode kostvaner. 90 procent af et vægttab beror på kosten. Og du får aldrig større muskler, hvis du ikke får protein nok. Om du vil tabe dig eller tage muskler på, gør du klogt i at læse vores guldkorn om kalorier her.
  8. Træn efter et af vores programmer. Nu piller vi os selv lidt i navlen, men det er der en grund til. For følger du et af vores gratis programmer, kommer du til at lave de samme øvelser igen og igen til du til sidst bliver en ekspert i dem. Og så kommer resultaterne og motivationen af sig selv.
  9. Udfordr dig selv. Don’t be a quitter. Sig til dig selv, at hvis du ikke kan løbe hurtigt nok eller løfte tungt nok, så har du ikke trænet nok. En gammel sur mand med langt skæg og rynker sagde engang: øvelse gør mester. Han får sgu ret.
  10. Please, please, please ikke gå rundt og kig dig selv i spejlet hele tiden. Hvis du insisterer på visuelle beviser på din træning, så tag et billede af dig selv med to måneders mellemrum. Men du bliver skør og demotiveret af at kigge på din krop i et spejl nonstop. For du kan være oppustet efter et stort måltid, du kan være ekstremt hydreret og opsvulmet, lyset kan være dårligt, vinklen kan være skæv, skyggerne kan falde forkert, spejlet i glasset kan være forvrænget eller øjnene kan bedrage. Mål dine resultater på, hvor hurtigt du løber, eller hvor stærkt du løfter. Det er direkte målbart.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.