Følg disse kostråd

  1. Du skal beslutte, om du vil tage på eller tabe dig. Det handler udelukkende om dit kalorieindtag, og det er meget simpelt. Læs hvordan alt det med kalorier hænger sammen her.
  2. Vil du tage muskler på, skal du have mindst halvanden gram protein per kg kropsvægt. Det betyder, at hvis du vejer 80 kg, skal du spise 120 gram protein om dagen for at kunne få større muskler. Bliv klogere på protein her.
  3. Drik nok vand. Muskler består af 75 procent vand, og din krop har brug for vand til at holde musklerne kørende. Drik gerne tre liter vand om dagen – og mere når du sveder meget.
  4. Skær ned på dine kosttilskud. Spis dine grøntsager, spis din fisk, spis dine frugter, drik noget mælk – så er du godt på vej. Der er rigtig mange kosttilskud, der er spild af penge. Læs hvilke kosttilskud, der virker, og hvilke der er spild af penge.
  5. Spis som en voksen. Færdigretter, fast food, junk food og så videre giver dig intet.
  6. Lad vær med at hoppe på diverse obskure kure. Det er umuligt at få bikinikrop på ti dage, sixpack på rekordtid eller at smide fedtet ved ikke at spise. Det er usundt, umuligt og uoverskueligt.
  7. Spis flere, men mindre måltider.
  8. Lav mad, du godt kan lide. Du skal ikke tvinge mad i dig for at spise rigtigt. Mad skal være lækkert, stille din sult og være overskueligt at lave. Du skal IKKE drikke levertran direkte fra flasken, fordi det står på nettet. Du skal IKKE drikke fem liter sødmælk om dagen, fordi det står på nettet. Og du skal IKKE købe ti kg grøntsager og lave dem til klam juice, fordi det står på nettet.
  9. Spis nødder, hvis du gerne vil tage muskler på. Der er masser af protein, god fedt og kulhydrater i nødder. Men hvis du vil tabe dig, så pas på med nødderne. En pose med 200 gram peanuts dækker næsten halvdelen af dit daglige kaloriebehov.
  10. Det vigtigste råd: Husk at leve! Lad være med at sætte dit liv på standby, fordi du vil følge et træningsprogram. Du må godt spise chokolade, du må godt åbne en pose sour cream & onion, og du må godt drikke alkohol. Alt med måde. Gode kostvaner bliver først til vaner, når det er noget, du selv gider. Hvis det er hårdt og uoverskueligt vil 95 procent droppe kostændringer inden for et par uger.

kost

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.